Wybierając kolory podczas urządzania Twojej przychodni weterynaryjnej warto dobrze to przemyśleć.
Kolorystyka powinna być zgodna z wartościami firmy oraz tym, co chcemy przekazać klientom oraz personelowi. Może wpłynąć na ogólną percepcję i atmosferę w Twojej firmie.

W zależności od profilu Twojej działalności (gabinet pod miastem, gdzie znają się wszyscy a Ty znasz każde zwierzę lub duża klinika, do której przyjeżdzają pacjenci z całej Polski) także zakres świadczonych usług, jak i baza pacjentów będą inne. W zależności od tych, jak i wielu innych czynników, dobór barw i ich odcieni będzie różny bo ich zadaniem będzie przekazanie innych informacji. Tak, jak duże korporacje komunikują się ze swoimi odbiorcami poprzez zestaw barw w swoim logo i materiałach marketingowych, tak i Ty możesz komunikować się ze swoimi klientami. 


Kolory odgrywają istotną rolę w tworzeniu odpowiednich wrażeń i skojarzeń.
Oto kilka przykładów kolorów często używanych w szerokopojętej branży medycznej oraz ich znaczenia:


Biały symbolizuje czystość, higienę i bezpieczeństwo.
 

Niebieski kojarzy się ze spokojem, zaufaniem i profesjonalizmem czyli wiedzą i bezpieczeństwem.
 

Fioletowy kojarzony jest z luksusem, tajemniczością i szlachetnością.


Szary symbolizuje powagę i profesjonalizm. 


Różowy utożsamiany jest z delikatnością, opieką, przyjaźnią, czułością i wrażliwością.


Czerwony to energia, pasja, siła. Także niebezpieczeństwo. Może być stosowany w celu przyciągnięcia uwagi lub podkreślenia pilnych informacji, takich jak ostrzeżenia. 


Pomarańczowy symbolizuje entuzjazm i radość.


Żółty napędza kreatywność, to kolor słońca, ciepła, zabawy, optymizmu lecz czasem może budzić także niepokój.
Pobudza apetyt i często kojarzony jest po prostu z radością.


Ciemniejsze odcienie zielonego symbolizują szczęście, zdrowie, życie, naturę i równowagę.
Jaśniejsze, nadzieję i świeżość. 


Brązowy może kojarzyć się z naturalnością i ziemią.



Prawidłowy wybór kolorów to jednak nie wszystko. Wiele zależy od ich proporcji i tonacji. Mają one za zadanie tworzyć harmonijne i przyjazne otoczenie, być spójnym tłem, wzmacniać przekaz wartości firmy, a także wpływać na pozytywny odbiór Twojej Przychodni Weterynaryjnej.
Nieodpowiednio dobrane barwy lub zaburzone proporcje kompozycji mogą przytłaczać, stwarzać wrażenie nijakości lub przekazywać niespójne informacje i zaburzać naszą komunikację z otoczeniem. 

Recommended Posts