Praktyka weterynaryjna, tak jak wiele innych działalności biznesowych, wymaga odpowiedniego zarządzania
i podejmowania decyzji dotyczących miejsca i przestrzeni pracy.
Jednym z kluczowych dylematów, przed którymi stajemy jako właściciele placówek weterynaryjnych jest zdecydowanie o remoncie istniejącej przestrzeni czy rozpoczęciu poszukiwań większego lokalu i przeprowadzce.
To wyjątkowo istotna decyzja, która ma wpływ na jakość opieki nad pacjentami, komfort pracy personelu i oczywiście efektywność naszego biznesu. W tym tekście postaram się przybliżyć kilka zagadnień, których rozpatrzenie jest moim zdaniem kluczowe dla rozstrzygnięcia takiego dylematu.
i podejmowania decyzji dotyczących miejsca i przestrzeni pracy.
Jednym z kluczowych dylematów, przed którymi stajemy jako właściciele placówek weterynaryjnych jest zdecydowanie o remoncie istniejącej przestrzeni czy rozpoczęciu poszukiwań większego lokalu i przeprowadzce.
To wyjątkowo istotna decyzja, która ma wpływ na jakość opieki nad pacjentami, komfort pracy personelu i oczywiście efektywność naszego biznesu. W tym tekście postaram się przybliżyć kilka zagadnień, których rozpatrzenie jest moim zdaniem kluczowe dla rozstrzygnięcia takiego dylematu.
Stan aktualnej praktyki
Jest to pierwszy i fundamentalny czynnik. Określ ogólny stan techniczny, stan instalacji, wielkość przestrzeni,
którymi dysponujesz.
REMONT: w przypadku, gdy Twoja praktyka potrzebuje jedynie odświeżenia, zmiany wystroju czy modernizacji pewnych elementów remont może być odpowiednią opcją. Nowa aranżacja wnętrza, zmiana funkcjonalności pomieszczeń, czy ulepszenia wizualne mogą odmienić wygląd praktyki i uczynić ją bardziej atrakcyjną dla klientów
oraz Twojego personelu.
PRZEPROWADZKA: jeśli obecna przestrzeń jest w złym stanie technicznym, wymaga rozległych prac konstrukcyjnych lub po prostu jest zbyt mała żeby zaspokoić potrzeby rozwijającej się placówki weterynaryjnej, może być konieczna zmiana lokalu.
którymi dysponujesz.
oraz Twojego personelu.
rozwój
Przemyśl dokładnie plany na przyszłość Twojej Przychodni Weterynaryjnej. W zależności na jakim etapie rozwoju jest Twoja Firma zastanów się czy przewidujesz jej znaczny postęp (np. zorganizowanie własnego laboratorium, pracowni RTG, szpitala, dodatkowego gabinetu do konsultacji, osobnej apteki, recepcji, sali szkoleniowej, pozyskanie wielu nowych klientów i pacjentów w związku z rozszerzeniem działalności o którąś z wąskich specjalizacji, czy zatrudnienie dodatkowego personelu).
REMONT: jeśli masz plany na rozszerzenie oferty usług lub zwiększenie liczby pracowników a remont pozwoli dostosować przestrzeń do nowych potrzeb będzie to szansa na stworzenie bardziej efektywnego i funkcjonalnego środowiska pracy bez konieczności przeprowadzki.
PRZEPROWADZKA: w przypadku szerokich planów na następnych 3-5 lat i braku możliwości ekspansji w aktualnym lokalu zmiana miejsca będzie nieunikniona - określ zatem perspektywę czasu, w jakiej będziesz potrzebować nowej przestrzeni - jej wielkość, lokalizację i potencjał. Kiedy będziesz wiedział jakie są Twoje potrzeby z wyprzedzeniem przystąp do poszukiwań nowego miejsca biorąc pod uwagę czas samych poszukiwań, zaplanowania funkcjonalności
i struktury przestrzeni oraz remont.
i struktury przestrzeni oraz remont.
KONKURENCYJNOŚĆ I POŁOŻENIE
Okoliczności zewnętrzne, takie jak konkurencja w okolicy i lokalizacja praktyki (dojazd, wygodny parking, duża liczba mieszkańców, perspektywy rozwoju dzielnicy) również wpływają na podjęcie decyzji dotyczącej remontu
lub przeprowadzki.
REMONT: Jeśli Twoja praktyka cieszy się dobrą lokalizacją i masz stałą bazę klientów, to remont może być wystarczający, aby utrzymać konkurencyjność. Nowoczesne i atrakcyjne wnętrze może przyciągać nowych klientów i zwiększać lojalność tych obecnych.
PRZEPROWADZKA: Jeśli konkurencja jest silna w Twojej okolicy i brakuje miejsca na rozwijanie Twoich usług, przeprowadzka do nowej lokalizacji może otworzyć przed Tobą nowe możliwości i pomóc w przyciągnięciu większej liczby nowych klientów.
lub przeprowadzki.
budżet i koszty inwestycji
Kwestie finansowe są kluczowym elementem podczas podejmowania takiej decyzji.
REMONT: jeżeli Twoje środki finansowe są ograniczone, a praktyka nie wymaga znacznych zmian w strukturze przestrzeni, remont może być bardziej ekonomiczną opcją. Warto jednak pamiętać, że remonty również wiążą się
ze sporymi kosztami i tę kwestię należałoby rozważyć także pod kątem terminowości inwestycji.
PRZEPROWADZKA: zmiana lokalizacji może być droższym przedsięwzięciem, biorąc pod uwagę koszty zakupu/ wynajmu lokalu lub budowy nowego budynku. Jednak warto pamiętać, że rozwój zawsze wiąże się z poniesieniem wydatków a inwestycja w tym przypadku byłaby długoterminowa.
ze sporymi kosztami i tę kwestię należałoby rozważyć także pod kątem terminowości inwestycji.
Klient i Pacjent
Ostatecznie, najważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzję o remoncie lub przeprowadzce jest dobro klienta
i pacjenta. Przychodnia weterynaryjna musi być dostępna i komfortowa dla klientów by stale korzystali z jej usług.
REMONT: jeśli możesz dostosować istniejącą przestrzeń tak, aby była bardziej przyjazna klientom i pacjentom, to może to znacząco wpłynąć na postrzeganie Twojej praktyki.
PRZEPROWADZKA: w przypadku, gdy obecna lokalizacja nie spełnia potrzeb klientów i pacjentów, a zmiany nie są możliwe lub są nieopłacalne, przeprowadzka do nowego miejsca staje się jedyną rozsądną opcją.
i pacjenta. Przychodnia weterynaryjna musi być dostępna i komfortowa dla klientów by stale korzystali z jej usług.
PODSUMOWANIE
Jak każda decyzja, także ta zależy od wielu czynników. Warto je spokojnie rozważyć, skonsultować się z ekspertami
i dokładnie przemyśleć, która opcja najlepiej służy celom i potrzebom Twojej Przychodni Weterynaryjnej.
Ostatecznie celem jest zapewnienie najlepszej opieki weterynaryjnej pacjentom, co prowadzi do zadbania
o satysfakcję klientów. Zrealizujesz ją w przestrzeni komfortowej dla Ciebie i Twojego personelu.
Funkcjonalne i ergonomiczne wnętrze wpływa na nasze, jako ludzi, samopoczucie i obniżenie poziomu stresu.
Za tym idzie jakość świadczonych usług i efektywność Twojego biznesu.
i dokładnie przemyśleć, która opcja najlepiej służy celom i potrzebom Twojej Przychodni Weterynaryjnej.
Ostatecznie celem jest zapewnienie najlepszej opieki weterynaryjnej pacjentom, co prowadzi do zadbania
o satysfakcję klientów. Zrealizujesz ją w przestrzeni komfortowej dla Ciebie i Twojego personelu.
Funkcjonalne i ergonomiczne wnętrze wpływa na nasze, jako ludzi, samopoczucie i obniżenie poziomu stresu.
Za tym idzie jakość świadczonych usług i efektywność Twojego biznesu.